Fjorårets deltakere fornøyd!
Nærmere 30 startups presenterte sine ideer på Demo Day Vestland 2022.
Hvordan har det gått med dem i etterkant? Vi har tatt en prat med Lyll, et av selskapene som pitchet innen kategorien teknologi.
– Det tar tid å finne de rette personene som har interesse for det vi driver med. Når vi fikk vise oss frem for så mange investorer, så skapte det interesse. Og det var effektivt! forteller Camilla Frydenbø
Hun er en av gründeren bak Lyll, en plattform som skal gjøre det enklere og bedre for små bedrifter å annonsere i nettaviser. Selskapet har planer om å bli den mest populære tjenesten innen sitt felt, men det kommer ikke gratis.
Millionjakt
Under Demo Day Vestland får utvalgte investeringsklare selskaper muligheten til å pitche sine ideer for en fullsatt sal av investorer. Målet er å koble de beste ideene med kapital.
– Selv om vi kan vokse raskt og tidlig bli cash positive, så koster utvikling og vekst. Vi trenger kapital og henter derfor inn 1 million kroner nå, sier hun.
I tillegg til høstens emisjon, planlegger Lyll en ny emisjonsrunde på 10 millioner våren 2023. Gründeren forteller at deltakelsen på høstens arrangement har gitt gode resultater.
– Etter Demo Day Vestland har vi fått et mye større nettverk. Det har blant annet ført til at flere investorgrupper har invitert meg til å pitche for dem. Så langt har vi hatt møter med fire ulike investorer. Ingen har signert noe ennå, så vi er fortsatt på jakt etter penger, men vi har en god dialog gående med dem.
Tiltrekker seg nye kunder
Gründerne bak Lyll har ambisjoner om å stå bak den største og enkleste tjenesten for nettavisannonsering. Det avhenger av at markedet kjenner til hva de kan levere.
– Vi deltok på Demo Day Vestland av flere grunner. Kapital, ja, men vi ønsket også å skape oppmerksomhet rundt tjenesten og vise at det kommer en enklere måte for å annonsere på nettavisene, forteller Camilla Frydenbø.
Over tid har hun erfart at små bedrifter, som oppstartsselskaper, savner å annonsere på nettaviser. De bruker heller annonserinsverktøy i sosiale medier fordi det oppleves som enklere og billigere.
– Flere av gründerne vi traff på Demo Day Vestland har kjent hvor tungvint det er å annonsere på nettavisene og de opplever at det er en dyr kanal. Men det trenger ikke å være det, forteller hun.
– Ved å bygge kjennskap til Lyll tiltrekker vi oss testkunder som får teste løsningen. De første kundene skal prøve løsningen allerede etter jul.
Lyll.io - Advertise in 5.000+ online newspapers and magazines. Easier than social media, free account and any budget is welcomed.
Nettside: www.lyll.io
LinkedIn ⎮ Instagram ⎮ Facebook